Hawk uttrycker vad jag tycker

juli 30, 2007 at 11:44 f m (Störningar)

Missförstå mig inte nu. Jag gillar MSN, det håller mig sysslesatt när jag har tråkigt. Men så fort man egentligen vill göra något så känns det så här.

Hur som helst, det här är orsaken till varför jag slutade med ICQ. Eftersom skiten startade automatiskt när man körde igång datorn så kunde man starta datorn för att kolla sin mail, eller kanske bara spela lite spel och det första som hände, medan man fortfarande var och hämtade kaffe i köket var att datorn fick tuppjuck.
*bingelidingelibipp*
Och fem personer var på en och frågade hur läget var. Som om de vore någon sorts jävla chattvampyrer som bara väntade på ett offer. Och sen måste man hålla fem olika konversationer igång samtidigt medan man så artigt som möjligt säger: ”Dra åt helvete, jag vill bara kolla TV-tablån.” och försöker logga av chattprogrammet innan någon mer på ens kontaktlista ser att man loggat på.

Alternativet är att inte ha något chattprogram alls, vilket funkade finfint för mig ett litet tag. Förutom att alla man kände var på och tjatade på en: ”Har du någon ICQ? Varför har du ingen MSN? Vad är din AIM? Lägg till mig på din Googlechat så kan vi prata.”
Nu kanske jag låter som en sur och tvär jävel, men det är jag också. Egentligen vill jag bara umgås med folk på mina villkor. Dessbättre är jag realistisk nog att inse att det inte är möjligt. Vill man ha vänner så får man faktiskt ta och sköta om dem lite också. Det enda jag begär är att MSN inte ska logga in sig automatiskt när man startar datorn.

Nu är mitt liv så beskaffat att jag en stor del av dagen sitter och väntar på att katastrofer ska uppstå så jag kan hantera dem. Det gör att jag kan köra MSN på jobbet på ett för mig tillfredställande sätt. Men alla dessa människor som har jobb där de förutsätts faktiskt göra något, hur klarar de sig?

Applegeeks är hur som helst värd att läsa. De är inte världsbäst på att driva en storyline, men illustrationerna är jäkligt bra.

2 kommentarer

  1. Jarno said,

    Av någon obeveklig anledning känner jag mig något träffade. :)

  2. aberg said,

    Heh he he… ta inte illa upp ;) Du räddar mig från en hel del leda också.

Kommentera

