Programförklaring

juli 30, 2007 at 9:04 f m (Uncategorized)

Jag tror det här är mitt tredje försök till att blogga. Det första slutade på grund av att jag saknade struktur i upplägget, jag visste inte vad jag skulle säga och tappade ganska snabbt intresse. Det andra slutade på grund av att jag jobbade för ett stort svenskt mediaföretag på vilket totalt bloggförbud rådde.

Så, med en ny arbetsplats och lite bättre plan så kanske jag ska kunna hålla liv i det här.

Ett par hållpunkter dock:

  • Blogga – En av de viktigaste sakerna att tänka på vad det gäller bloggar är följande: ”Att blogga är som att runka” Det är något du gör för din egen tillfredställelse och om någon annan får kickar av att se på så är det den personen som har problem. Visst, att du gör det på ”offentlig” plats är tecken på att allt inte står rätt till hos dig heller, men i grund och botten är det inget fel på liknelsen. Gillar du inte vad som står här så kan du alltid titta bort.
  • Inget privatliv – Om man inte tänker några intressanta saker kan man outa sitt privatliv. Bara det att det är ohyggligt ointressant faktiskt. Jag skiter i vad någon som inte ens kan stava tänker äta till middag. Jag skiter i dina ungar, jag skiter i ditt sexliv, jag skiter i om du sett ett par snygga byxor. Om jag börjar prata för mycket privatliv, säg för fan åt mig.
  • Vad jag tycker är vad jag tycker – Du behöver inte tycka likadant. Faktum är att jag föredrar om du inte gör det. Jag är så väldigt förtjust i illusionen om mig som en unik och speciell individ att det retar mig när folk som läser bloggar har samma åsikter som mig.
  • Jag föraktar mina läsare – Det är ett stilgrepp. Du behöver inte gilla det, eller ens känna dig förolämpad. Det är frågan om personliga preferenser. Trots allt har vi ju redan etablerat att du är en sjuk voyeur.

Så, förhoppningsvis skall det kunna räcka för att hålla mig på rätt sida om det djupt patetiska. Annars får vi sätta upp fler regler.

Dagens irritationsmoment: Pipen från MSN.

Kommentera

