Dödsmördarpestebola

september 7, 2007 at 2:34 e m (Hälsoläge)

sjuk som en hund

Har varit sjuk sedan den 24:e augusti nu. Först bara feber, tillräckligt lågt på morgnarna för att få en att stappla iväg till jobbet men illa nog på kvällen för att man skall kollapsa i soffan och sova fram till nästa morgon. Sen tog det en sväng mot det värre som de anglofila skulle säga. Jag har varit hemma hela den här veckan med svängande temperatur och ork som en döende fluga.

I onsdags fick jag ont i halsen också, så jämrans ont att det var plågsamt att hicka, svälja eller hosta. Så jag släpade mig till sist till närakuten som konstaterade Halsfluss. Tio dagar på penicillin borde göra susen.

Det värsta är den totala bristen på ork, jag orkar inte ens se på någon TV-serie jag har på DVD. Det är sova eller bläddra mellan kanalerna och se vilken daytime sitcom man orkar med längst. Inse, jag skulle kunna se om Firefly… men istället har jag Nanny, Will & Grace samt Ett geni i familjen-medley. Det är så man vill döda sig själv, om man bara orkade.

Kommentera

