Ranking the Stars

oktober 29, 2007 at 9:54 f m (Mediakommentar, Störningar) (, , , )

Bah, min kära sambo råkade flippa över till femmans ”underhållningsprogram” i går och i fem minuter fanns det ändå en form av facination, inte helt olik den som kommer över en när man kör förbi en riktigt blodig bilolycka. Så vi försökte titta lite, trots att Andreas Lundstedt så paniskt anstränger sig för att bekräfta varje negativ stereotyp om ”mediabögen” han bara kan hitta.

Att programmet däremot saknar all dramaturgisk struktur och är så pinsamt långrandigt att valfri gameshow med fredrik belfrage verkar blixtrande och spännande i jämförelse gjorde att det inte gick att se längre än de där inledande bilolyckeminuterna. Varför skall jag ge av min tid för att se på när Andreas Lundstedt och Josefin Crawfoord har kafferep?

Vem är den tänkta målgruppen?

Varför får den tänkta målgruppen för detta program ett TV-program istället för en rejäl tvångssterilisering?

Frågorna är många, men för att vinna tillbaka mig som tittare får nog Kanal 5 rikta om sig och sända ”spanking the stars” istället. Eller… vänta… låt bli det. Jag struntar hellre i att inkludera Kanal 5 i min slötittartablå.

Kommentera

