Jag kanske kommer få ångra detta lagbrott

februari 4, 2008 at 12:19 e m (Kultur: Ljudlig, Mediakommentar, Politik) (, , , )

Men i den allmäna sansens och det någorlunda rimligas namn kommer jag nu att i två steg länka till upphovsrättsskyddat material, och gör mig därför skyldig till medhjälp till upphovsrättsbrott.

Aja baja!

Bland annat hittade jag på den här sidan länkar till bittorrents för sju stycken Liza Marklund-romaner i en samlingsfil, Liza Marklunds datorspel Dollar och Liza Marklunds audioböcker på Mp3.

Den som är intresserad av att åtala mig kan ta och lämna kontaktuppgifter i kommentarerna så får vi diskutera eventuella åtgärder.

Visst, det kan tyckas elakt av mig att så singulärt attackera Marklund, men hon var närmst i att sticka ut hakan och får därför finna sig i att leken tåla. Den ovan stående länken kan också ge dig Björn Ranelid (för att vara lite elak mot Lizas argaste kritiker), Ernst Brunner och Jan Guillou.

Låt det roliga börja, för att låna en anglicism.

2 kommentarer

  1. neurotica73 said,

    Kan man inte namnen på de sidor där materialet finns utantill är man en klant som levt under en sten^^;-)

  2. aberg said,

    Du menar precis som de som försöker få till stånd ett förbud mot sidor som länkar till upphovsrättsskyddat material? ;)

Kommentera

