Dra på trissor!

mars 2, 2008 at 6:48 e m (Kultur: Serier) (, , )

När jag var liten tyckte jag Gustaf var rolig. Ja, det är uppenbarligen en defekt någonstans i de mörkaste skrymslena av mitt psyke, men hur som helst, Gustaf var rolig. Roligast var i och för sig inte Gustaf, utan Ådi. Särskilt strippen där Ådi, efter att Gustaf och Jon gått hemmifrån, sätter sig i en fåtölj med sin pipa, rökrock och ”Krig och Fred”. (Ja sade ju att jag förmodligen är själsligen defekt)

Hur som helst… Nu har någon gått och gjort Gustaf ännu roligare, på samma sätt som min favoritstrip gjorde, genom att ta bort Gustaf.

http://garfieldminusgarfield.tumblr.com

För att citera upphovsmannen (som gör lysande derivativ konst med sitt copyrightbrott för övrigt) :

”Who would have guessed that when you remove Garfield from the Garfield comic strips, the result is an even better comic about schizophrenia, bipolar disorder, and the empty desperation of modern life? Friends, meet Jon Arbuckle. Let’s laugh and learn with him on a journey deep into the tortured mind of an isolated young everyman as he fights a losing battle against loneliness in a quiet American suburb.”

Kommentera

