Bara för att jag är riktigt jävla motvalls…

mars 30, 2008 at 1:39 e m (Blogroll, Mediakommentar) (, )

Min favoritliza har åsikter som vanligt. Och som vanligt är min reptilhjärna på och tycker hon är dum som ett spån.

Men hon har faktiskt rätt i sak, även om hon ägnar allt för mycket tid åt att formulera åsikter om annat och bara på slutet kommer till vad man skulle kunna betrakta som en relevant poäng i den bevakade debatten.

Jag gillar inte modebloggar, jag tycker det verkar tramsigt. Å andra sidan får väl folk göra som de vill. Det jag verkligen inte gillar är att modeboggistorna får betalt för att de skriver sin reklam och sen inte tycks kapabla att resonera kring huruvida det här verkligen är bra eller inte. Klart… för dem är det ju bra, de får pengar och gratisprylar. Men eftersom den genomsnittliga läsaren bara knappt kommer upp till den intelligensnivå där man klarar av att sätta samman bokstäver till ord (detta gäller på inget sätt bara modebloggsläsare utan utgör ett genomsnitt av alla läskunniga i det här landet) så tycks det ju lite taskigt att inte spela med öppna kort och erkänna ”det här tycker jag är alla tiders bästa lilla chihuauatransport för jag fick den gratis av det snälla modehuset. Om du ska betala sjutusen spänn för den så kanske du ska se dig om efter något med lite bättre hållbarhet.”

Men modebloggar har absolut inte ensamrätt på själslig tomhet och meningslöshet. Därför, för att ta ett vidare grepp om debatten, uppmanar jag nu alla som har bloggar om Fotboll (något jag tycker är lika värdelöst ointressant som mode, kanske till och med värdelösare om än för bloggarna mindre lukrativt) att lägga ner den poänglösa verksamheten och föregå med gott exempel.

Moratorium på värdelösa bloggar nu.

Dra ditt strå till stacken, sluta blogga för Liza Marklunds skull.

Kommentera

