Positivt överraskad

april 20, 2008 at 3:53 e m (Uncategorized)

Jim Davis, som man ju annars skulle kunna misstänka är en del av det onda syndikatkomglomeratet som kallas serie-amerika, överraskade helt plötsligt med att vara en av världens coolaste människor.

Jag har tidigare sagt hur fantastisk jag tycker att Dan Walshs Garfield minus Garfield är och jag har haft en otäck oro att Jim Davis skall upptäcka den och slå ner med en Cease and Desist som utplånar min nya favoritserie. Jag har faktiskt sparat på G-G stripparna på min hårddisk just ifall något liknande skulle hända.

Så går Jim Davis och erkänner att han gillar serien!

One of Walsh’s occasional readers is Davis, who heard about the site a few months ago. The cartoonist calls the work ”an inspired thing to do” and wishes to thank Walsh for enabling him to see another side of ”Garfield.”

”Some of the strips were slappers: ‘Oh, I could have left that out.’ It would have been funnier,” Davis says.

Jag blev otroligt glatt överraskad. Istället för att jiddra om copyrigthbrott och upphovsrätt så erkänner Davis att det Walsh gör tillför en ny dimension till Gustaf, och uppskattar det.

Snacka om uppochnervända världen.

Kommentera

