Obstinat

april 25, 2008 at 8:44 e m (Uncategorized)

Jag inser givetvis själv att jag framstår som rabiat ibland. Dessutom kan jag säkert verka ohövlig och okänslig för andra människors känslor och passioner. Men det är så jag kommunicerar. Om ni lär er tolka tecknen i fradgan som hänger från min mungipa så kommer ni lära er mer än vad jag kan förmedla bara med mina hesa vredesskrik.

Dessutom, kom igen… du var IP-nummer ständigt återkommer… vad är det som lockar dig hit? Min knivskarpa politiska analys? Mina stilsäkra klädtips? Jag vet att jag är som roligast när jag är arg. Därför är  det lite frustrerande att Liza Marklund bara skriver en gång i veckan och ibland talar om helt ovidkommande saker som hon faktiskt förstår sig på och har erfarenhet om. Eller att Linda Skugge bara skriver vad som i det närmaste kan beskrivas som tvättstugelappar från en senildement kristdemokrat (ja jag är medveten om det språkliga begreppet tautologi och dess relevans i detta samanhang, men ponera att Göran Hägglund eventuellt inte är senil, bara väldigt väldigt ond).

Vad ska jag reta upp mig på? Vad ska jag skriva argsinta men skarpsinta inlägg om där jag får vräka ur mig mitt hat mot alla dem som misshagar mig?

Måste jag börja läsa andras bloggar? Men att kritisera en annan bloggare vore som att kränka det heliga avtal jag ingått med min läsare (jag är övertygad om att ni andrasom besöker den här bloggen bara snubblade in här när ni letade efter Brittney Spears-porr på nätet (nu får jag in ett par till googlare)).

Bah… moraliska dilemman. Ge mig en kändis som uttalar sig om något han/hon inte förstår. Kan inte Jan Guillou försöka prata IT igen, det var så roligt sist.

Kommentera

