Homofobi

april 29, 2008 at 9:16 f m (Politik, Religion, Störningar) (, , , )

Jag har redan glömt vad det var som fick mig att fundera på att skriva en post om homofobi, men jag tror det var något TV-program om kristna homosexuella. en av de mer deprimerande grupperna i samhället. Varför man vill tillhöra ett samfund som är så fel ute som kristendomen i homosexualitetsfrågan när man själv drabbas av den imbecilla intoleransen är bortom min fattningsförmåga. Men sure, knock yourself out. Själv skulle jag, om jag vara homosexuell, hellre ta mina chanser med Gaynazisterna före Homokristnas förbund. Men jag har alltid föredragit en smula ärlighet i mitt ”retarded hate bullshit”. De kristna går och hävdar skit som kärleksbudskapet och den gyllene regeln men så fort Paulus håller emot så är det djupdykningar i gamla testamentet för att hitta vad som passar.

Paulus för guds skull, hur kan en man som jagade kristna för sin utkomst tillåtas vara den största auktoriteten på Jesu åsikter i diverse frågor? Era jävla nöt! Den naturliga rangordningen i kristen auktoritet borde vara som följer… Gud > Jesus > Killar som Gud har snackat direkt med > Killar som hängde med Jesus > En fet, finnig, rödhårig tolvåring som heter Morgan och försöker få världen att tro han är en expert på sex > rövhål som jagar kristna och sen plötsligt hävdar att de är omvända samt levererar en massa skit om vad kristna får och inte får göra som i flera fall står i direkt strid mot bergspredikan. Där har ni något att fundera över nästa gång ni ska till och stryka i Bibeln.

Fast de kristna har inte rekordet i korkad attityd mot de homosexuella. Dummast av alla är fan satanisterna (och då menar jag av den där norska kyrkbrännande typen, inte LaVey’s mjukisar). Av någon anledning tycks satanist i dessa dagar vara förknippat med efterblivet djupt rotad i gamla testamentet. Grundprincipen måste ju ändå vara den att om kyrkan någon gång har sagt att Gud inte gillar det så är det coolt. Vi snackar ju ändå om en gruppering som tycker att det är höjden av intellektuell diskurs att läsa budorden utan negationer. Så, om du är satanist (vilket jag tror jag redan sagt definieras av att du är ett får som glömt hur man äter gräs) så borde du ju tycka homosexuella är världens coolaste människor. De lever varje jämra dag i uppenbart trots mot Fienden, och inte vilket trots som helst utan ett av de mest flagranta, det som Sodom och Gomorra jämnades med marken för. Hur fan mycket mer satanistiskt kan det bli egentligen?

Sen är det ju en fråga om sidor… och generellt sätt kan en sida som Påven och Hitler ställer sig på aldrig vara rätt. De hade ju fel om antisemitismen, så homofobin borde väl vara lika skamlig?

Kommentera

