Advanced IKEA & Kamprads

maj 2, 2008 at 8:07 f m (Kultur: Serier)

Weregeek påtalar likheterna mellan ett känt svenskt möbelvaruhus och en grotta av den sorten man stöter på i rollspel.

Jag funderar på om det är dags för att skapa en systersite åt gamla hederliga Sverige i Filmern (numera allatalarsvenska.se), ”Sverige i webbserierna”
Little Gamers och Anders Loves Maria är diskvalificerade eftersom de är något så sällsynt som svenskskapade webbserier… Anders Loves Maria utspelar sig dessutom på plats i Stockholm, så att leta efter sverigereferenser där verkar ju måttligt utmanande.

Kan någon för övrigt tala om för mig varför Firefox svenska ordlista envisas med att särskriva var och vartannat ord… som ”sär skriva” till exempel… är det inte illa nog att folk inte kan stava och behöver en automatisk rättstavningsfunktion till och med i webbläsarfönstret? (jag är osäker på varför jag har den installerad, kombination mellan ”på prov” och ren lathet tror jag) Måste man ha en ordlista som förstärker det alla sämsta av internetsvenskarnas karaktärsdrag, den sära skrivningen?

Kommentera

