Nedbruten/Ledbruten

juni 11, 2008 at 8:30 f m (Hälsoläge, Kultur: Ljudlig)

Sweden Rock festival kostar på när man är gubbe. Fyra dagar i tält med öl och vin som huvudsaklig dryck och kött av tvivelaktig karaktär slangat ur en gigantisk wok som huvudsakligt födointag. Det låter inte direkt som en drömtillvaro, eller hur?

Men det var det värt, Sweden Rock är en trevlig festival på alla sätt och vis. Alla är glada och på gott humör. Ölen är inte inhägnad i öltält som på Metaltown och Hultsfredsfestivalen och banden är, om man gillar hårdrock, förstklassiga.

Det blir säkert en retur nästa år… om de bara kan försöka att inte lägga festivalen mitt på min flickväns födelsedag. Det är ju faktiskt monumentalt dålig timing.

Nåväl, jag har lite bilder, som jag tänkte dela med mig av när jag bara får ork att gå igenom dem ordentligt och hitta de bra. Och kanske blir det en recension eller två också. (Även om Bulldozer.nu lär få de mest ordentligt skrivna)

Kommentera

