Vad fan gör pingvinjävlen?

juni 27, 2008 at 12:27 e m (Teknik)

Tux och jag har ett ansträngt förhållande. Jag kan surfa runt lite på måfå i Linux filsystem och jag brukar kunna lösa det mesta med hjälp av google eller någon mer kompetent kollega. Men det är gråt och tandagnisslan fram till det funkar.

Nu behöver jag lista ut var jag ska ända på alla våra servrar för att LDAP (vi säger användarrättigheter på nätverket och så är det bra så) skall funka som det gjorde innan den stora migrationen. För att göra detta börjar jag googla. Min första träff leder mig till den här bilden:

Om jag ska vara helt ärlig hade jag nog föredragit om tecknaren låtit bli de där rörelsemarkeringarna nere vid pingvinens arsle.

”Linux, it fucks your contacts.”

Kommentera

