Åldersnoja

augusti 15, 2008 at 2:24 e m (Hälsoläge)

På måndag blir jag ett år äldre. Det känns lite konstigt. Efter trettio så är åren så diffusa och känns liksom bara som en långsam golgatavandring mot döden. Vänta lite… metaforpolisen ringer på dörren och säger att min katakreslicens har blivit indragen.

Hur som helst. Jag har inget att klaga på, jämför med när jag fyllde låt oss säga 28 eller för den delen 30 så är mitt liv så ofantligt mycket bättre att alla försök att jämra mig över att jag håller på att bli gammal bara skulle tryckas ner av argumentet ”men nu har du pengar kvar efter att du betalat hyran, så du behöver inte stjäla för att få ihop till maten”.

Men ändå… nog trodde jag att jag skulle vara en bästsäljande miljonärsrockstjärneförfattare vid det här laget. Ja ja… vad är väl en bal på slottet.

Kommentera

