Propagandaministeriet meddelar

augusti 20, 2008 at 8:30 f m (Mediakommentar, Religion)

Nyheten om de kristna trafikljusen är visserligen inte ny. Det är bara att den tidigare inte har orkat asa sig iväg från Aftonbladets webb-TV (som jag av princip ytterst sällan orkar med att klicka på) till tryckta media men  idag florerade både i DN och Metro.

Vad kan man säga? Mina initiala reaktioner redan när jag hörde talas om det här i samband med Aftonbladets avslöjande var att aldrig mer gå över på ett övergångsställe. Men att leva livet som om man bodde i Kairo känns dumdristigt i Stockholm, anarki i trafiken fungerar bara om alla är med på det och ingen sitter och pratar i mobiltelefon i sin skitstora SUV på väg till ”ett jätteviktigt möte”.

Ett alternativ vore att gå Slipknot-vägen och skaffa sig ett rejält aluminiumslagträ. Bara dänga till rejält på ovansidan av varje kristnad övergångsknapp och problemet ligger på marken.

Fast det är åverkan på allmän egendom. Verkar dumt. Kan bli böter.

Så, jag tänkte jag skulle tillverka en liten mall för att spreja över pekfingershanden med en som visar hornen istället. Häng med i trenden, vanhelga ett trafikljus. Det kan bli nästa stora grej.

Kommentera

