Ny dator

oktober 3, 2008 at 3:54 e m (Störningar)

Äntligen lyckades jag halta iväg (omtöcknad av tunga verktabletter) och hämta prylarna. Lika bra att utnyttja hemmasittandet till att skruva ihop skiten.

Efter en hel dags svärande är den igång. Dock visade det sig att min Zalmann-kylning är så korkat konstruerad att den blockerar ena minnesslotten. Så antingen måste jag bygga om saker och ting på osäkert vis eller så måste jag köpa ett 2GB minnesstick.

Det retar mig, eftersom jag övervägde att köpa en 2GB sticka men tänkte ”det är 100 spänn billigare att köpa två 1GB minnen”…

Snålheten bedrog än en gång visheten.

Kommentera

