I’m in the wasteland!

november 17, 2008 at 2:51 e m (Kultur: Spel) ()

Fallout 3 har menligt inverkat på min fritidsmoral. Kunde jag bara komma undan med att spela på arbetstid skulle det inverkat på min arbetsmoral också, men tyvärr faller mina böner om ett eget rum på döva öron. Kanske ställa in en liten spelmaskin i serverrummet och investera i active noice reduction-hörlurar?

Fast då skulle man behöva lösa hur man synkar savefilerna mellan jobbet och hemma…. meh… det är som att se till att Sales kan skriva ut, det är görbart, men mycket skrik för lite ull. Bättre att portionera ut spelande över en längre tid dessutom, efter ett par timmar tenderar jag till att bara klicka förbi inspelad dialog så fort jag läst undertexterna och det känns inte riktigt rättvist mot vare sig röstaktörer eller manusförfattare.

Det enda tråkiga är att när jag blir riktigt biten av ett bra spel så blir jag förbannat osocial. Vilket jag kan ha en smula dåligt samvete för. Det var lättare förr, när man studerade eller var arbetslös och hade hur mycket tid som helst, men nu vill man ju faktiskt ta vara på sin fritid lite mer.

Men om jag överger invånarna i Megaton, vad ska de göra då? Vem ska de komma och störa med sina små meningslösa gåvor av grillad ekorre eller en handfull kapsyler? Vem ska de beskylla vara tjuv bara för att han råkade göra mouseover på ett föremål som inte var hans? Vem ska de säga sina ständiga likadana svar på frågan ”What’s happening around town?”

Ödemarken behöver en hjälte, och den hjälten är jag. Hur skulle jag kunna laga mat och handla när jag vet att någonstans där ute finns en bunker med en galen president som måste stoppas?

Kommentera

