Feldelning

november 21, 2008 at 3:33 e m (fildelning, Kultur: Ljudlig, Mediakommentar) (, , )

IPRED-debatten blossar vidare, det mesta som kan sägas har redan sagts bättre av någon annan och för stunden nöjer jag mig med att uppmärksamma artiklar och bloggposter som känns bra.

Jonas Almquist från Leather Nun påtalade något jag inte visste, att STIM har avfärdat IPRED såsom inte gynnsamt för deras medlemmar (det vill säga kreatörerna). De enda som tjänar på IPRED är skivbolagen.

Dessutom återkommer bloggen Högerkonspiration till hur det gick i Danmark när skivbolagsjuristerna fick fria händer med IPRED i ryggen.

För att återknyta till Jonas Almquists debattartikel så surfade jag in på Gates of Ishtars MySpace. Det var lite nostalgiskt, och det var roligt att se att det faktistk finns folk som gått in och lyssnat på låtarna samt lämnat kommentarer om hur mycket de gillade GoI. Visst, min karriär som rockstjärna blev inte särskilt lång, men det känns ändå bra att ha varit med om något som åtminstonde i förlängningen rörde vid folk.

Kommentera

