I valet och kvalet

november 24, 2008 at 2:20 e m (Kultur: Ljudlig) ()

Skulle jag gå på Dismember, eller skulle jag gå på Slayer? Det fick bli Dismember, slayer kommer ju fan till sverige två gånger om året, minst. Dismember fyller bara 20 år en gång.

Och jävlar vad det var bra, grymt röj och brutalmangel, även om låtarna från de första demosarna var rätt så tonåriga. Jag var missnöjd att de inte spelade min favoritlåt från Massive Killing Capacity, ända fram till extranumret, då alla tidigare medlemmar gick på scen och drog av en tokbrötig men ändå svänging Casket Garden. Musikårets höjdpunkt.

Inherit the nightmares – can’t put them to sleep
Rainstorm of chaos awaiting release
Speaking the truth – considered a crime
A world with murder on it’s mind
Believe; be deceived – a wound never closing
We’re racing the rats – humanity’s losing
Under the gun of a nation imploring
Machine infected system controlling

In the Casket Garden
Bonewhite, bloodred
In the Casket Garden
Dealing with the dead

The blaming days are over – too late
Falling into the arms of hate
Witness the execution of mind
Feeding another killing kind

In the Casket Garden
Bonewhite, bloodred
Dealing with the dead
Spiders in the web
Just hate and tread

Sånt gillar jag, antar att det gör mig konstig. Men vem bryr sig. Ni andra har ändå ingen talan.

1 kommentar

  1. Jarno said,

    Dismember är ju ett riktigt trevligt band, men inte hade jag lust att åka till Stockholm när jag kunde se Slayer i hemstaden. Staketplats gjorde ont, men det var fanimej värt. En mycket fin spelning.

Kommentera

