Liza min Liza…

november 24, 2008 at 3:18 e m (Mediakommentar) (, )

Jag har inte hunnit ta ställning till Monica Antonssons, minst sagt graverande, anklagelser mot Liza Marklund än. Och just med tanke på mina illa dolda antipatier gentemot frau Marklund på andra områden så vill jag sätta mig in i det här ordentligt innan jag går till beslut.

Inte desto mindre vore det generalfel av mig att inte åtminstone påtala förekomsten av rykten och diskussion på nätet eftersom det pyr en häxjakt i vardande på vår deckardrottning nummer ett.

Liza Marklund är en maktperson och en agendasättare, därför är det viktigt att granska henne. Men vi får i vår iver att välta tronen inte glömma att granska Monica Antonsson heller. Varje budskap måste tolkas  utifrån avsändarens agenda och ”sanningen” är en rätt flexibel agenda.

Med det sagt så kommer det att bli väldigt spännande att se hur den här affären utvecklar sig. Är anklagelserna sanna har Marklund förbrukat den sista delen av sitt förtroendekapital. Är anklagelserna falska är det en synnerligen raffinerad svartmålning vars bakomliggande motiv måste utredas.

Edit: Någon som verkligen tycks ha en Gås oplockad med Monica Antonsson är bloggen Procedomani så fram till dess att jag har gjort en värdering i frågan så får hon stå för motvikten.

Kommentera

