Hur man också kan göra en tekniker glad

november 26, 2008 at 12:22 e m (Högst privat, kul) ()

Jag vet att jag uttalat mig i väldigt skarpa ordalag om personligt bloggande, ni har helt enkelt inte så mycket med mitt vardagsliv att göra om ni inte kan fråga mig helt analogt. Men ibland måste man göra undantag. Min flickvän överraskade mig nämligen med en väldigt fin present som jag fick levererad till jobbet.

neil Han heter Neil, är blå och lyser när man pluggar in honom i USB-porten. Dessutom har han den praktiska funktionen att han är en USB-förlängare, och då dessa är hårdvaluta på jobbet så är det extra fint.

Så fint att det känns lite onödigt att ha på jobbet. Kanske jag ska ta hem Neil till lägenheten där han kan få stå på ett mindre skräpigt skrivbord och vara inkopplad i en fin dator istället för den skräphög jag sitter på här i saltgruvan. Men just nu står han brevid mitt drakägg, också en present från min flickvän som känner väl till vilken enorm nörd jag är, och lyser hemtrevligt.

Tack :)

Kommentera

