Livet i kundsupport

december 3, 2008 at 2:38 e m (Störningar) (, , )

”Det här är jätteviktigt att vi får hjälp med på en gång!”, säger kunden.

”Det är jätteviktigt att du jobbar med de här projekten!”, säger projektledaren.

”Det är jätteviktigt att jag kan scanna!”, säger säljaren.

Så när jag väl får tid att titta på supportcaset, jag är tvungen att jobba enligt principen ”den som skriker högst” här, så ställer jag mig frågan.

”Det här jätteviktiga supportcaset som jag har varit oförmögen att hinna med… gäller det 3.1 eller 3.2?”

Nehe… så viktigt var det inte att man kunde inkludera den informationen i buggrapporten. Så jag får prova mig fram (det går snabbare än att försöka få tag på rätt person hos vår groteskogantiska kund, tro mig).
Det var väl bra, det går så mycket snabbare då.

Synd bara att det i nio fall av tio här kommer någon jävel och inte kan skriva ut, eller undrar varför routingen inte funkar på testnätet. Och så undrar folk varför jag är så sur och tvär.

Jag är inte sur och tvär, jag är bara gammalt hederligt folkilsk, och det är ert fel!

Kommentera

