Man blinkar…

december 3, 2008 at 10:30 e m (fildelning, Mediakommentar, Politik) (, , )

… och så driver den totalt inkompetenta regeringen tillsammans med de uppenbart okunniga riksdagsgrupperna och partipiskan igenom ännu en riktigt dålig lag.

”Vi har fört en diskussion.” säger er analfabet till statsminister. Vore det inte bättre om de förde en diskussion om demokratins grunder istället för att diskutera om hur man bäst baxar fram nedmonteringen av desamma?

Återigen väljer er regering (jag röstade inte på dem, jag vägrar befatta mig med dem… men tack alla ni som tyckte att ni ”lärde den fetdryge Persson en läxa” genom att rösta på borgarasen. Jag var i en diskussion om begreppet ”Nyttig idiot” idag, och jag tror det passar bra in på er) att totalt köra över all sans och reson samt stora delar av den samlade IT-expertisen.

För er som ännu inte fattat vad det rör sig om. Här länkar jag en sammanfattning.

Er regering, ivrigt påhejjad av de kanske mest lag, demokrati och IT-okunniga i den svenska kulturens bottenskrap, har valt att ge polisiära rättigheter åt en organisation som varje gång de har fått de här rättigheterna har bedrivit utpressning (ofta baserade på rena fel, eller kanske till och med medvetna lögner).

Man har åsidosatt grundlagen och valt att ge befogenheter till potentiellt kriminella som inte ens Polisen själva har.

Allt för att skydda något som egentligen borde avskaffas, stora mediekonglomerat.

Duktigt.

Idiotiskt.

Kommentera

