Spotify continued…

december 16, 2008 at 6:42 e m (fildelning, Kultur: Ljudlig, Teknik) (, )

Tack Ratso för din kommentar till min post om Spotify och  tipset om lösningen på mitt snabbspolningsproblem. Det verkar funka än så länge.

Dessutom blev jag glad av att du uppmärksammade mig på att Peaceville lagt upp sin katalog hos Spotify, det fick mig att gå in och lägga in My Dying Bride på mina spellistor. Visserligen har jag det mesta jag behöver av Aaron och gossarna sedan länge både på CD och MP3:at till min iPod, men nu kan jag lyssna på det nyare materialet utan att behöva köpa grisen i säcken.  (Jag hör till de där stockkonservativa som tycker att My Dying Bride utan Martin Powell saknar något vitalt, å andra sidan har jag inte gillat Marillion sen Fish slutade heller)

Jag hoppas givetvis att Spotify fortsätter att addera bolagskataloger i nuvarande omfattning. De får gärna peta in En Vogues ”Funky Divas” för där har du en skiva jag inte hört på länge men är tveksam till att köpa. R&B skulle passa i min skivsamling som en 100 Mb/s lina i Jan Guillous skrivarlya. Jag måste definitivt höra om den verkligen är så bra som jag minns den.

Mäktigaste Spotify-fyndet måste ju ändå vara Gates of Ishtars ”A Bloodred Path”, nu kan jag på allvar säga att jag är odödlig.

Notera för övrigt att Songbird, har inkluderat en del av de features jag vill se i Spotify in i sin mediaspelare. (Någon får bara ta och se till att ”On Tour”-funktionen funkar för Sverige) Läs och lär Spotify. Om de bara lyckas få till stöd för iPod så kommer Songbird bli mediabiblioteket of my choice, särskilt för vår stackars mediaserver som skulle behöva lite kärlek.

Edit: och så installerade man Songbird bara för att titta. Gissa om den bad att få installera iPod-stöd? Jävlar vad jag älskar Open Source-projekt ibland.

3 kommentarer

  1. Ratso said,

    Kul att de funkade!

  2. Jarno said,

    Du menar att sms:et du fick, eller skulle få om du nu inte fick det, värmde i ditt lilla 08:a-hjärta? Förmodligen så lär ni sälja åtminstonne tre stycken second hand-skivor inom snar framtid. Polarns småkids till vänner diggade det rått. De gillade det så pass mycket att de dessutom började spela lufttrummor och plocka black metal-apelsiner (se Immortal-pressbilder där Horgh knyter sina händer). Trevligt va?

  3. aberg said,

    På min tid kallade vi det för att blasfyma. Men plocka black metal-apelsiner låter roligare :)
    Jag fick SMS:et men har varit för upptagen i julsupande för att säga tack.

Kommentera

