Jag borde inte säga det här…

januari 6, 2009 at 4:32 e m (Störningar, Teknik)

För det kan få all min trovärdighet som IT-tekniker att kollapsa, men hur kommer det sig att OpenSuSE:s bootloader (vanlig standard GRUB) inte klarar av att dra igång mina windowspartitioner, när det funkat utmärkt… och funkade utmärkt igen när jag bytte tillbaka, med Fedora?

Jag vill inte offra tid på att kompilera Rosegarden själv, jag hatar att kompilera source, det känns ovärdigt på 2000-talet. Men jag hittar ingen fedorarepository för Rosegarden, därför kändes OpenSuSE som ett så trevligt alternativ.

Jag får se om jag får orken att göra ett nytt försök… när jag brännt ut alla viktiga dokument på en säkerhetsbackup. Även om jag vet att det inte kommer att totalpaja om jag bara kör tillbaka Fedora såvill jag inte upptäcka att jag behöver göra en ominstallation och får spela om Fallout3 och The Witcher från början.

Jag kommer aldrig att bli en riktig Linux-hacker.

Kommentera

