Igelkottar!

januari 14, 2009 at 10:45 f m (Uncategorized)

Jag vill också gå inför domstol för att få ha en igelkott hemma. Afrikansk pygmeigelkott är dock lagligt att ha som husdjur i Sverige så domstolen skulle vara min sambo.

Fast å andra sidan vet jag inte om jag borde ha husdjur över huvud taget, särskilt inte djur som inte blir rumsrena. Jag skulle vara glad nog om jag kunde gå ut i parken och se igelkottar. Men där har vi bara kaniner, som visserligen är trevliga djur att ha i sin näromgivningn de också… men lite variation skulle piffa upp Solna.

Bilden är GFDL och lånad från Wikipedia

Bilden är GFDL och lånad från Wikipedia

Kommentera

