Veckans sökmotortermer

januari 14, 2009 at 4:05 e m (Veckans sökmotortermer)

Jag gillar att kolla igenom vad det är som får folk att hitta till min blogg.  Det upphör aldrig att förvåna mig. Men istället för att hålla det hemligt så tänkte jag dela med mig av de senaste sju dagarnas skörd, om jag gör det runt omkring nästa onsdag också så har jag startat en tradition och om jag får någon annan bloggare att göra likadant har jag dessutom startat en trend, något jag alltid velat göra. Särskilt i kombinationen trendig tradition, eller traditionell trend.

Without further ado:

harald åberg                            2
”harald åberg”                            2
(Det känns bra att de fyra som sökte på Harald Åberg i alla fall inte riskerade att bli besvikna på grund av falsk varudeklaration.)

när revolutionen kommer                    1
(På tal om försök till traditioner, vad hände egentligen med först upp mot väggen?)

är det rätt att äta djur religion        1
(?!)

gör din dator snabbare                    1
(Jag tog ett blad ur kvällspressens bok, och se… det lönade sig)

spotify                                    1
(Här slänger man ur sig Buzzwords, och så får man en träff… bah… tillbaka till Bukkake, det är en slitstark klassiker)

”jag har aldrig läst en bok”            1
(Niss Holm, ”tennislegendaren”, inte jag)

matställen i fuerteventura                1
(Viss falsk varudeklaration, eftersom jag inte nämnt några av matställena… men å andra sidan var så många så legendariskt dåliga att det inte är någon större förlust… dessutom… ”i Fuerteventura”? Letar du efter mat för mullvadar? Fuerteventura… och det är en stor ö som tar två timmar att åka norr till söder… lär dig regionalisera!)

pondus serier norge                        1
(Trevligt att någon mer än jag är intresserad av broderlandets seriekultur, hoppas jag gav dig något förutom rabiat fradgande trams… risken är liten…)

döda kändisar 2008                        1
(Ingen direkt heltäckande lista)

sverigedemokraternas partikonvent        1
(Och här har vi en till besviken läsare, hoppas du hittade till konventet någon annan väg … eller … nej förresten.)

hur man enkelt tjänar pengar            1
(Du, om jag visste det… skulle jag dela med mig av den informatione gratis? Pengar är bara värda något när inte alla har en massa av dem, se bara på Venezuela.)

leo erlandsson                            1
(Leo Vemsson?)

aron+leather nun                        1
(Hur länge hade jag tänkt hålla på med det här? Och nästa vecka också? Fy faaan! Hur som helst, lädernunnan har jag ju refererat till i min kamp mot IPRED.)

spelling innsmouth                        1
(Det gav mig först en smula fundersamhet, men det är inte någon som vill stava till Innsmouth, för det har de ju redan gjort med bravur, utan nyheten att Tori Spelling är med i filmen Cthulhu – som ju rippar Shadow over Innsmouth.)

dvärgvädur+öron                            1
(Förutom mina kärleksförklaringar till de glorifierade råttor vi kallar kaniner så ger jag ingen vidare tröst för den vars stackars dvärgvädur drabbats av sloköra, beklagar.)

+ipred +beslagta +router                1
(IPRED, eller hur man tiodubblar sin traffik.)

litteratur – novelle om gustav + sniken    1
(Va?)

sova med öppna ögon                        1
(Alltid lika kul att få dela med sig av sitt möteslidande.)

songbird + spotify                        1
(En koppling även jag gjorde.)

a.s. neill                                1
(Du sökte en progressiv skotte, och du fann en USB-förlängare… blev du besviken?)

pondus serie                            1
(Återigen denna Pondus, kanske borde jag någon gång skriva något meningsfullt om honom istället för att bara namedroppa?)

songbird spotify                        1
(Var vi inte här alldeles just?)

dvärgsex                                1
(Okej… nu blir jag verkligen bekymrad. Nu dyker mitt namn upp två gånger när man googlar ordet ”dvärgsex” snart kommer det bli omöjligt för mig att söka nytt jobb.)

blocka reklamen spotify                    1
(Nice try hörru, testa att betala de hundra kronor i månaden det kostar att bli reklamfri, din snikna jävel!)

helsinfors+rysk resturang                1
(Inte riktigt Helsinki och inte riktigt Helsingfors, det mytiska Helsinfors.)

kjell häglund eva dahlgren                1
(Statistiken säger att det här handlade om IPRED, den enda orsaken för mig att nämna facisten Eva Dahlgren.)

pet och panty                            1
(Mim Sörenson, var är du och din serie idag?)

Jan guillou liza marklund                1
(Ah, mitt favoritradarpar… mer underhållande än Helan och Halvan, mer skrämmande än Adolf och Benito.)

rörlig kyckling                            1
(Alltså… för det första undrar jag varför någon söker på rörlig kyckling, och för det andra undrar jag varför de får en träff på mig. De enda kycklingar jag någonsin ser röra på sig sitter på roterande grillspett, och är inget jag bloggar om.)

blocka spotify                            1
(Kan bli nödvändigt, återkommer med information om detta när jag har utväderat Spotifys påverkan på nätverket.)

2 kommentarer

  1. Leo Erlandsson said,

    Leo Erlandsson. Det är jag det.

    Så nu slipper du undra.

    • aberg said,

      Tackar, det hade jag ju nästan kunnat googla själv… men rädslan fanns där att jag skulle hamna i en evig googleloop till mig själv.

Kommentera

