Lovecraft is Missing!

februari 12, 2009 at 9:57 f m (Cthulhu, Kultur: Serier)

Varje gång jag hittar en bra webbserie med lovecraft-tema blir jag lika glad. Och mitt senaste fynd gjorde mig rent ut sagt sprudlande lycklig.

Lovecraft is Missing är relativt färsk och har inte så många sidor under bältet, men vad jag sett hittils är stabilt, bra språk och en närhet till författaren som man aldrig ser på film. Teckningsstilen får en att tänka på europeiska graphic novels, lite som en lite mer rough variant av Tintin. Mycket tilltalande.

Jag rekommenderar å det varmaste, gå dit, sprid ordet och donera pengar. Kommer det här ut i bokform kommer det att stå i min bokhylla med en gång.

Kommentera

