Sån skillnad det kan vara…

mars 31, 2009 at 8:58 e m (Teknik)

Flyttade 200 meter och bytte router. Plötsligt får jag resultat runt 88-92 Mbit/sek i bredbandskollen, vilket liknar det jag betalar bredbandsbolaget för.

Förra lägenheten kom jag aldrig över 10. Men jag vet inte om det var husets fel eller routerns. DLinken, som iofs var erkänt käckig, hävdade att den inte ens kände av någon kapacitet över 10 på WAN-porten. Men eftersom jag inte fixade ny router förrän efter flytten (jag har inte tappat bort DLinken, den hade bara varit ovanligt konstig straxt innan vi kopplade ur den för gott… den ligger i en låda i rummet vi kallar ”the room of a thousand boxes”) har jag inte något bra mätvärde att utgå från.

Mycket jidder om detta. Jag är lite trött och sliten för närvarande, och därför inte mitt vanliga associativa jag.

Kanske är det besvikelsen över att få ett riktigt bra bredband samtidigt som IPRED slår igenonm. Jag hade hellre sett en riktigt bra betaltjänst istället för en riktigt dålig facistlag.

Kommentera

