Problems, problems, problems…

april 9, 2009 at 12:43 e m (fildelning, Kultur: Ljudlig, Politik)

för att citera Marillion ”He knows you know”.

Inte nog med att vår nya lägenhet känns som om den inte rymmer de möbler vi tänkt oss, trots två helt nya rum, och är skabbig delux to boot. Skulle vi få saker så renoverade och fixade att vi inte behöver skämmas vid en eventuell inflyttningsfest så är jag för närvarande osäker på om jag vågar spela musik.

Väggarna är rätt tunna och tänk om vår granne hör? Jag har inte tillåtelse från STIM att framföra musik för offentligheten och en fyra fem timmar med oavbruten musik blir rätt dyrt.

Förr i tiden hade jag inte upplevt det som ett problem, men i det nya angivarsamhället där Jan Guillou står för frihet och integritet är jag lite mer betänksam. Kan jag ens lita på att ingen av mina kompisar skulle ange mig?

Kanske man kan ha en tyst fest? Bara lite behagligt konversationsmummel, mandelkakor och te?

Vi är ju trots allt vuxna nu, inte ska vi behöva bryta lagen för att ha roligt?

Kommentera

