Ännu mer goda nyheter från Unni

april 29, 2009 at 5:38 e m (fildelning, Kultur: Skriven) (, , , )

Jag måste erkänna det, sedan den här Pirate Bay-bollen började rulla har jag följt Unni Drougges blogg om inte slaviskt så åt minstonde med stort intresse. Det bästa är väl att man nästan varje gång man går in där får en nyhet som gör en glad, vilket i dessa fildelningsintoleranta tider är närapå unikt.

Den här posten innehöll förutom den sedvanliga piratkärleken också en nyhet som var så sensationell att jag nästan ramlade ur stolen. Björn Ranelid har blivit nyfiken på den nya modellen.

Jag har sällan känt mig lockad av Björn Ranelid som författare och till och med hans krönikor kan få mig att känna mig som om jag ätit för mycket av något kompakt och fiberrikt. Dessutom är han, med sina starka åsikter om kultur, ett tacksamt mål för häcklande. Men han har aldrig framstått som feg, och vågar han följa Unnis exempel, ja då lovar jag inte bara att jag ska ge honom en hundring utan också att jag aldrig mer skall slentrianhäckla honom eller framhålla honom som ett exempel på tunglästhet. Ty om han följer Unnis exempel, då har han vunnit min respekt.

Kommentera

