Dagens spotifylista

maj 9, 2009 at 8:48 e m (Kultur: Ljudlig, Spotify)

Vi var på väg till IKEA i Kungens kurva och satt i en buss som segade sig fram och spelade hitradio. Plötsligt kom ett intro som jag kände väl igen och till min oerhörda glädje såg jag hur bussförare sträckte sig fram och skruvade upp volymen.

As He Came Into The Window
It Was The Sound Of A Crescendo
He Came Into Her Apartment
He Left The Bloodstains On The Carpet

Du kan tycka vad du vill om Michael Jackson, jag som inbiten dödsmetallare tycker inte han ger mig något vidare i de flesta lägen, men han ska fan ha all heder av att ha skrivit Smooth Criminal och Billie Jean, för det är fanemig två av världens bästa låtar. Hur som helst inspirerade händelsen mig till att skapa en spotify-playlist.

Notera, för övrigt, att Alien Antfarms version av Smooth Criminal inte är med på min playlist, detta är för att Alien Antfarm är vedervärdig nümetal och helst bör glömmas bort. Dock önskar jag att fler covers av samma kaliber som Chris Cornells version av Billie Jean kunde göras. Både SC och BJ är förbannat covervänliga och jag är lite besviken över hur få låtar jag fick ihop till min lista.

Kommentera

