Varg i vardande

maj 29, 2009 at 9:01 e m (Mediakommentar, Politik) (, )

Vår kära miljöminister (inte för att jag röstade på honom, så skyll inte på mig) går ut och säger att det är dags att skjuta av vargen.

Idag upplever folk i hela landet att situationen är otrygg och ohållbar.

Jag vill å det bestämdaste hävda att jag upplever situationen som både trygg och hållbar här i Solna, och om någon jävla värmlandsbonde är så vargrädd att han måste skjuta av så är han välkommen att flytta in i storstaden istället.

Du bor där det bor varg, det betyder att du måste leva med vargen. Vi har inte tillräckligt många vargar och alldeles för många idioter, och det väger in när vi bestämmer vem som måste flytta på sig.

Jag fattar inte hur det ska kunna vara så svårt att begripa.

1 kommentar

  1. Nytt år, nya tag « Harald Åberg said,

    […] Å andra sidan tycks Scaber Nestor ha satsat på utnämningen ”Vargens bästa vän i år”. Det ska han fanemig ha all heder för. Vi har allt för få vargar och allt för många obygdsbor med gevär i det här landet, vilket jag ju påtalat tidigare. […]

Kommentera

