7.1%!

juni 8, 2009 at 6:11 f m (Mediakommentar, Resor) (, , )

Det är bara att gratulera. Christian (eller någon annan, beroende på personröster… men än så länge säger vi Christian) får åka till Bryssel, och om det blir någon styrsel på det där Lissabon-fördraget (som jag visserligen tror jag är emot) så får vi in en pirat till.

Nu gäller det vilka sängkamrater Christian lägger sig till med där nere, det är långt mycket vikitigare än Ricks val av detsamma, eftersom det i detta fall inte handlar om privatliv (piratliv?).

Han måste verkligen hålla sig fri från alla grupperingar som på något sätt luktar unket och skulle kasta en solkig skugga över piratpartiet, men det tror jag han inser själv.

Önskar jag hade haft sinnesnärvaro nog att ta ut en ledig dag idag, så jag kunde bara ha glassat runt på stan i det fina sommarvädret och njutit av att 7.1% av de röstande svenskarna faktiskt inser att om samma lagar ska gälla på Internet som i verkliga livet, då måste även samma rättigheter vara givna.

Aftonbladet (notera Lena Melins Guillou-pose i byline)
Expressen
Farmor Gun
Dagens Nyheter
Göteborgsposten

1 kommentar

  1. Björn said,

    Där satt den!

Kommentera

