Jag tror det när jag ser det

juni 28, 2009 at 9:42 f m (fildelning, Mediakommentar) (, , )

Visst är det trevligt att Liza Marklund hävdar att hon ändrat uppfattning om IPRED och insett vilken kass lag det är. Men visst känns det mer som en typisk marklundare? Att hon tror hon lyckats tolka opinionsströmningarna och nu vill rida dem till seger.

Liza Marklund bryr sig inte om integritet, hon tycker det är ett lockord för de otvättade massor som skall hålla tyst och köpa hennes pulplitteratur. Hon kommer inte att svänga i den frågan.

Resten av krönikan ägnar Liza åt att som vanligt saluföra sin totala brist på förståelse och sin patologiska ovilja till debatt.

Det är så tröttsamt att jag inte ens orkar bli upprörd. För min del är Liza Marklunds karriär död, den har aldrig funnits och hon har aldrig skrivit något. Jag finner inget intresse i att ta del av eller medverka till spridning av någon kultur som har hennes upphovsmärke.

På så sätt har hon vunnit. Jag hoppas dock att segerns ljuva sötma förvandlas till aska i hennes mun när hon inser att allt fler tycker hon är allt mindre relevant.

Liza, kom igen när du är intresserad av en debatt om upphovsrättsfrågorna så kanske vi kan mötas halvvägs eller nåt.

Kommentera

