Julilojhet

juli 10, 2009 at 8:50 e m (Kultur: Ljudlig, Mediakommentar) (, , )

Jag har semester och äntligen börjar puls och blodtryck gå ner på nivåer som skulle kunna ses som normala om jag flög från blomma till blomma på jakt efter nektar med 80 vingslag i minuten.

Istället för mitt vanliga koleriska jag börjar jag så sakteliga bli mer lakoniskt cynisk och när nyheten om att STIM tappat förnuftet når mig via Fridholm.net blir min reaktion mest ett ointresserat ”Meh!”

Det är liksom inte längre någon idé att bli upprörd. Gilla läget och låt dårarna köra samhället i sank med sina orimliga idéer istället. När undergången kommer och vi alla susar omkring i ett ökenlandskap på jakt efter bensin så kan Henrik Pontén stå där och försöka dra in copyrightpengar åt Terry Hayes, George Miller och Brian Hannat. (Länk för er som inte orkar googla)

Kommentera

