Varför händer allt alltid samtidigt?

oktober 11, 2009 at 6:47 e m (kul) ()

Efter en hel vecka med dålig sömn vaknade jag för sent för att på ett meningsfullt sätt kunna ta mig till Medborgarplatsen för FRA-demonstrationen.  Att ha saker på söder överlag är ändå helt usla för mig eftersom blå linje inte kommunicerar så bra med Södermalm, särskilt inte under stängningen av sträckan Rådhuset->Kungsträgården.

Jag och kompis M lyckades däremot släpa oss till Midsommarkransen för att gå Yimbys Stadsvandring, eller del därutav. Vädret var kanon och min gamle barndomskompis P (som nyligen hittade mig på Facebook) dök oväntat upp vid spärrarna straxt efter oss. P har tydligen också ett stort intresse för stadsbyggnad och arkitektur, eller åtminstonde för en bebyggelsepositiv livsstil.

Stadspromenaden var väldigt trevlig och givande, men tvingades göras lite kort eftersom när vi hunnit till Telefonplan var det dags för dagens tredje (och för mig kanske mest tongivande) event. Stockholm Zombie Walk, eftersom jag och sambon missade hela grejen i våras så var det extra viktigt att inget gick snett idag.

Jag och M pilade iväg till city och mötte upp med min käresta vid hötorget. Sen gick vi upp till Observatorielunden där ett helt paket av exilnorrbottningar väntade på oss bland de odöda.

33

Mina zombiebilder, som givetvis är Creative Commons licensierade, kan du hitta på Picasa. Gör något kul av dem vet jag…

Kompis J hade dessutom skickat SMS och påmint mig om en Doomfest jag hade glömt bort, men efter en hel dag av aktiviteter ville jag bara hem och vila upp mig. Dessutom ville jag inte vara för bakfull för att gå på Dali-utställningen på Moderna som var idag. Så jag fick avböja… vilket var synd, doom och zombies passar ju som hand i handske, men man kan inte orka med allt.

Garanterat är dock att nästa helg blir helt händelselös.

Kommentera

