Jag dödar dig, så jag accepterar dig

januari 13, 2010 at 10:30 e m (Mediakommentar, Politik) (, , )

Syftet med vargjakten har missupfattas, hävdar Olof Liberg på Skandulv. Detta för att folk börjat syna miljöminister Andreas Carlgrens befängda påstående att jakten var nödvändig för att rädda vargen undan inavel.

Alla har fått allt om bakfoten, säger Olof Liberg. Jakten var viktig för att få folk att acceptera vargen.

Jag skulle kunna ta och bespara oss all tid och pengar där. Jaktlobbyn kommer inte acceptera vargen förrän den sista ulven är död. Har det inte gått fram med all önskvärd tydlighet?

När skulle möjligheten att skjuta av någonsin föda acceptans? Jag skulle kunna komma med ett historiskt exempel, men Goodwin lurar i varje vrå där, så jag låter bli. Men visst, jag lovar att om jag får skjuta av 10% av alla jägare så skall jag börja acceptera dem mer. Kan Andreas Carlgren och Olof Liberg fixa det åt mig?

Det är fullt möjligt att du som läser det här inte gillar varg, men om du gör det… gör som Scaber nestor uppmanar och donera lite till Nordiska Rovdjursnätverket.

Kommentera

