Snø Og Granskog & 100% bläster

januari 15, 2010 at 11:10 e m (Kultur: Ljudlig) (, )

Yuletide är över och jag har så sakteliga kommit tillbaka till jobbet. För tillfället sitter jag mest och surar och lyssnar på Black Metal dock, det är en lämplig ljudillustration till mitt humör. Jag försöker snöa in lite på Darkthrone, jag har ju ändå en ”True Norwegian Black Metal”-T-shirt. Men om jag ska vara riktigt ärlig är nog min favorit Snø Og Granskog, inte direkt en stänkare men väl tidig norsk Black Metal när den är som allra mest humorlöst odistanserad, pompös och naturförhärligande.

Fredagen bjöd dock på en höjdpunkt när jag traskade över till M och hans fyrklöver och introducerade dem till Anal Cunt. Försök få någon på ett kontor att googla på det bandnamnet. (Prova att tagga det och se dina trafiksiffror skjuta i höjden) Vi kom fram till att ”All Our Fans Are Gay” kanske är den låt med allra minst tvek ever. Bara hysteriskt bläster från sekund 1 och framåt. Eller som någon uttryckte det ”Är högtalaren sönder?”

Passade också på att tipsa, när vi ändå var inne på A.C., om Ipaled Northern Moonforest. Men jag tror inte någon blev så värst övertygad när jag beskrev dem.

Jag kan väl förstå det, om man nu ändå inte kan ta Black Metal på allvar så kan man lika gärna lyssna på Sportlov.

Även om jag inte tror att det var bristen på allvar som misslyckades att sälja in den spetsade nordliga månskogen där på andra sidan väggen.

Jag tror nästa vecka blir grindcore-vecka på jobbet, allt i A.C.:s tecken.

Kommentera

