Vuittongate

januari 23, 2010 at 10:31 f m (Mediakommentar, Politik) (, )

Kan vi inte alla enas om en sak?

Politiker får inte ta emot presenter när de fyller år. Särskilt inte socialdemokratiska politiker, men i rättvisans namn tycker jag denna regel skall gälla alla. Faktum är att jag tycker det är en politikers plikt att varje gång hon eller han fyller jämt ge bort alla sina världsliga ägodelar till människor runt omkring dem och börja på noll, från en etta i Hallonbergen.

Eller så kan vi kanske bara sluta älta den patetiska pseudonyheten om Mona Sahlins dyra väska, som förmodligen var billigare än klänningen hon bar senast hon var på nobelfesten hur som helst.

Vad säger ni? Skall vi försöka ha en konstruktiv och olarvig samhällsdebatt? Eller ska vi göra politisk kukmätning till standard?

Min Monas väska är jättedyr!
Ja, men min Fredriks klocka kostar jätte-jättemycket mer!”

”Änsändå, min pappa är justisieminister och kan sätta Mona och Fredrik i fängelse!”

För vi har ju inga andra problem i Sverige…

Kommentera

