Minnesanteckning för nördar

mars 9, 2010 at 8:52 e m (Högst privat) (, , )

Håller på och installerar om min dator, igen. Man måste ju göra det lite då och då, dessutom gick mitt stackars Windows av oklar anledning på knäna. Det blir förmodligen en 64-bitars windows 7, men det verkar vara något problem med mitt installationsmedia. Det bara vägrar sätta igång som det skall. Så medan jag löser det fick det bli SUSE 11.2

Jag kommer förmodligen ha SUSE som mitt huvudsakliga operativ för surfande, räkningsbetalande och diverse hemmahackande även i framtiden, men gillar man spel så gör man.

Nåja, orsaken att jag bryter mot min trend av vanliga okvädninsord och allmänt riktade förbannelser är att jag hittade en WYSIWYG HTML-editor till Linux, KompoZer, och det är något jag har saknat länge. Jag har inte testkört den direkt än, men eftersom mina krav är rätt så basala ändå så borde den räcka.

Kommentera

