Värd sin vikt i fildelade U2-låtar

april 5, 2010 at 9:56 e m (Uncategorized)

Jag spenderar så mycket tid med att vara arg, förmodligen för att jag känner maktlöshet i min vardag så väl som i det stora hela, att jag helt och hållet glömt bort att blogga om saker jag gillar. Igelkottar, hårdrock och omsorgsfullt skrivna listor på historiens bästa seriemördare helt enkelt…

En diskussion jag hade med min högt älskade sambo över lunch idag påminde mig om en sak jag gillar. De ofantligt anala människorna som finns på Internet.

Vi pratade om saffran och dess hutlösa pris och jag hävde ur mig: ”Visste du att saffran faktiskt inte på långa vägar är värt sin vikt i guld?” Jag kommer från en familj där inget sådan påstående är värt att ta upp om man inte är beredd att antingen backa upp det med en acceptabel källa (oftast under min uppväxt Bra Böckers Lexicon) eller backa ifrån det, så jag fortsatte, ”Det finns en sida på Internet där de gjort en jämförelse över sakers värde i relation till vikt.” Sen ägnade jag (min stackars sambo är luttrad efter tio års samvaro) resten av lunchen med att försöka googla upp sidan.

Det var Evilmadscientist.com och inte Evilgeniuses.com som jag först trodde, så det kan förklara en del av svårigheten att hitta rätt.

Det är en riktigt intressant artikel som ger referenspunkter till det mesta man kan behöva, saffran är värt sin vikt i tvådollarssedlar, medan marijuana är värt sin vikt i femdollarsedlar. Saker man sätter på internationella rymdstationen är nästan värdt sin vikt i guld. Fråga mig inte vad guld man skickat upp till ISS är värt sin vikt i, för då blir det krångligt… kanske sin vikt i kokain (som i sig är värt ungefär sin vikt i platina).

Sånt lär man sig inte i skolan.

Också, inte för att ni bad om det, men för att ni desperat behöver lite jävla kultur:

En av de stora klassikerna inom animerad film ”Yozhik v tumane” (Igelkott i dimman) en av de finaste filmer om vänskap och äventyr som någonsin gjorts.

Kommentera

