Det är ju nästan lite gulligt…

juni 19, 2010 at 9:37 f m (Mediakommentar)

Därför är Alliansen det första HBT-vänliga regeringsalternativet” skaldar Nyamko Sabuni på Newsmill. Min första tanke är att hon fått Reinfeldts godkännande att skicka Kristdemokraterna ut i kylan, min andra tanke är att hon också anser att Hamas är det första Israelvänliga alternativet för ett palestinskt självstyre. Men nej, Nyamko menar allvar. Det bevisar hon genom att lista en bunt åtgärder som Alliansregeringen drivit igenom fast frågan är nog vem som blockerade saker som könsneutral äktenskapslagstiftning förra mandatperioden.

Nåja, det är inte så viktigt… men det öppnar intressanta dörrar för Alliansen. Om man kan vara HBT-vänlig i samarbete med Kristdemokraterna då kan man säkert vara invandrarvänlig i samarbete med SD och om man väl har tagit det mentala felklivet, då har man en drömsits för att sitta kvar i regeringsposition i höst efter att svenska folket fått total kortslutning i hjärnan och röstat in det mest verklighetsfrämmande partiet sen Professor Karl Kalkyls Folkfront För Billigare Plektrum i riksdagen.

Givetvis tror ni mig inte, ni tycker jag överdriver och dummar mig. Eller hur? Men notera då att Allianskolegorna i Centerpartiet vill vända sitt Ja till kärnkraft till att det skall bli mindre intressant med kärnkraft. Nu har jag inte något principiellt emot kärnkraft, även om jag nog tycker att man skall ta och frysa utbyggnad till man har ekonomi i Toriumreaktorer eller liknande, men Andreas Carlgren tycks ju leva i sin helt egna lilla verklighetsbubbla där ”ja” betyder ”nu skall ni minska utbyggnaden på eget initiativ”.

Kommentera

