Rättning i ledet

november 10, 2010 at 9:08 e m (kul, Monolog, Ondska) (, , , )

Min fru påtalade att det varit på tok för jävla lite igelkottar och omsorgsfullt skrivna listor på historiens bästa seriemördare här i bloggen på sistonde och alldeles för mycket tjafs om fildelning.

Inte helt olikt vad Jarno tjatar på mig i kommentarsfältet och på MSN hela jämra tiden med andra ord, men för att skingra eventuella elaka rykten redan i förtid så är jag inte gift med Jarno.

Jag måste erkänna att jag tjatat in mig i ett hörn, kanske för att bristen på en vettig upphosrättsdiskussion gör mig så förbannad och det är lättast att skriva när jag är förbannad. Vilket på ett elegant sätt förklarar avsaknaden av igelkottar. Att vara arg på igelkottar är ju stört omöjligt, det är som att lyssna på Emperor och inte vilja dansa.

Titta på den här killen, tänk er att det är din tekopp han vält ut över din laptop och försök sen ge honom bannor. I fucking double dog dare you.

Helt jävla hopplöst, eller hur. Du vill bara ta upp honom och gosa med honom… och för sent inser du att du borde haft en hamster istället.

Så, jag har uttömt den vrede och frustration jag klarar av att ösa över våra gulligt taggbeprydda små vänner. Kanske är det dags att dra till med den så länge utlovade seriemördarlistan då?

Jag är inte beredd att kategorisera än, men jag kan avslöja två självskrivna medverkanden på vilken topplista som helst.

Ed Gein, kanske den mest populärkulturelle seriemördare som någonsin klätt sig i huden från ett uppgrävt kvinnolik. 288 00o träffar på google placerar denna föregångsgestalt långt över mycket mer mordiska individer som Andrei Chikatilo (44 800 träffar, med viss reservation för stavningen av hans namn) och John Wayne Gacy (202 000 träffar). Svärmorsdrömmen Ted Bundy rycker däremot om med 486 000 träffar, vilket jag kan tycka är lite tråkigt i sammanhanget. Gacy klädde i alla fall ut sig till clown och jobbade på det sättet på att bli en mardrömsfigur som kan komma att hemsöka barns drömmar långt framöver. Vad gjorde egentligen Bundy förutom att se ut som Will Ferell och lämna satanistiska baklängesbudskap i sin sista intervju? Fan…det där sista är ju en bedrift förstås. Ordningen är dock återställd, eftersom David Berkovitz haft ett snack med grannens hund och landar på ett förkrossande 870 000 träffar. (Att nummer tre i listan är marknadsföraren David Berkovitz får en ju att misstänka att det bara är frågan om vem som har vanligast namn… men allvarligt talat, vem väntar sig vetenskaplighet i vad som i princip är en glorifierad Googlefight?) Berkovitz har för övrigt enligt sin hemsida hittat Jesus i fängelset (tänk, alltid på sista stället man letar).

Men, jag tappar tråden här. Ed Gein, karln har varit förebild för inte mindre än tre filmskurkar (Norman Bates, Leatherface, Buffalo Bill… frågan någon vuxen om du inte känner igen namnen) han har dessutom inspirerat till världens bästa Slayer-låt ”Dead Skin Mask”. Hade han levt idag hade svartmetallare följt hans inredningsblogg slaviskt. ”Dagens Outfit” hade kunnat bli lite genant dock.

Kära bloggläsare: Idag har jag ansiktsmask från Bernice Worden, skinntopp med bröstvårtorna kvar och ett torkat kvinnokön. Låt oss se Kissie slå det.

Eddies modeblogg

Det ser fan ut som om någon skinnflått Robert Smith.

 

Dessutom har Ed Geins liv blivit musikal, är det någon som kan några svängiga låtar om John Ausonius som inte är skrivna av ett vitmakt-band? Nix serru, trodde inte det.

Men hur mycket Eddie än är posterboy nummer ett för de psykopatiskt lagda så dömdes han ju faktiskt bara för ett enda ynka mord.

Peter ”Vampyren från Düsseldorf” Kurten däremot, erkände glatt ett sjuttiotal mord när de väl grep honom och frågade förhoppningsfullt fängelsepsykiatern ifall han efter halshuggningen skulle vara vid medvetande länge nog för att höra sitt eget blod forsa från halsstumpen. Pizazz kallar vi sånt. Dessutom drack han blod innan det blev trend, förmodligen glittrade han i solljus.

Hade Peter Kurten levt idag hade han hängt på plattan och shoppat alla sina kläder på Blue Fox. Förmodligen hade han spelat i ett käckigt DSBM-band vid namn Sorgefall där han hade skrivit texter om alltings förgänglighet.

4 kommentarer

  1. Jarno said,

    Vad menar du? Är det bara jag och din fru som tjatar på dig? Och om mitt snack om att du ska ta och lyssna ordentligt på de där banden som jag tipsat dig om, är tjat så är den tjattröskel otroligt låg.

    Men kan du inte ta och lyssna på banden och säga något vettigt om dom nu? Jag har nämligen fem nya artister som du måste ta del av snart.

  2. Janne said,

    Jag gillar den här utvecklingen.

  3. aberg said,

    @Jarno: Lugn mannen, Jag använder dig bara för komisk effekt. Du har låg ret-tröskel.

  4. Jarno said,

    Jaja, kom igen nu! Lyssna på Dawnbringer och dyrka!

Kommentera

