Årsbästa

januari 4, 2011 at 10:18 e m (Uncategorized)

The average container ship can carry about 4,500 containers. This blog was viewed about 15,000 times in 2010. If each view were a shipping container, your blog would have filled about 3 fully loaded ships.

Så beskriver WordPress en till mig närstående blogg i ett utskick med statistik som man fått i dagarna och kan publicera med ett enkelt knapptryck.

Mitt utskick började:

”Det ryms två personer i en Trabant, om varje page view var en person skulle en av dem ha gått ur i Alingsås för att titta på potatismuseet istället.”

Men det är lika lätt att klaga som det är meningslöst. Vad skall jag göra? Gå omkring på stan med en laptop och antasta folk? Locka hem gamla tanter med löften om marmeladkulor och sedan binda fast dem framför skärmen och säga: du får inte gå hem förrän du läst alla mina osammanhängande poster om fildelning?

Kanske borde jag länkhora lite? Fast det är så tråkigt att få tusen läsare en dag och sen inse att ingen stannade kvar. Jag ska nog bara spela klart julklappsspelen röra mig ute bland människor och blåsa liv i den falnande glöd som är min djupa besvikelse över tillståndet med det svenska intellektet. Kanske prata med en eller annan neo-liberal eller läsa en centerpartistisk blogg.

Tills jag hatar något mer än jag hatar att sätta mig ner och skriva, här är en av världens bästa låtar. Om någon hittar Trent Reznors dans-remix på den, länka i kommentarerna.

Och här i den bästa version som någonsin gjorts. Fuck yeah!

1 kommentar

  1. Björn said,

    I’m back! Potatismuseet var ändå ingen höjdare. :)

Kommentera

